Laatste verandering.

17-04-2017

15-05-2016

02-02-2016

14-01-2016

24-12-2015

25-10-2015

22-09-2015

29-01-2015

11-11-2014

23-10-2014

17-10-2014

17-02-2014

15-02-2014

22-12-2013

Dachboek-3 operaties.

Aanvulling op-Je kunt niet.

Krishnamurti.

De mens en zijn evolutie.

Sporen van een verloren kind.

E-mail gesprek aan de deur.

Einstein had het mis.

Beelddenken 1,2,3, en 4.

Inleiding 2.

Differentiatie

Zwartepiet.

Dimensies en Utopia.

De basis van een relatie kiezen.

Is er dan niet anders om.

Als u in het sub menu op een nummer klikt kunt u de mp3 hier boven beluisteren.

Button Button Button Button Button Button Button Button Button Button Button Button Button Button

                                                                            * God in de aanbieding.*

Er waren net twee dames aan de deur, zij wilde mij een god verkopen, ik vroeg of zij deze god op latere leeftijd hadden ontdekt.
Mijn vraag werd bevestigt, ik vroeg vriendelijk of ze nog wisten in welke gevoel's toestand zij zich toen bevonden.
Die was niet al te rooskleurig geweest, met de ziel onder de arm vroeg ik, werd wederom bevestigt.
De ontmoeting van deze nieuwe god was voor hen de oplossing geweest voor hun problemen, mijn vraag was of deze god een deurmat was waar veel problemen onder geveegd konden worden, dit werd niet bevestigt, het werd wel erg stil, zij gingen weg.
Nadat wij elkaar nog een fijne dag hadden toe gewenst.
Tussendoor kreeg ik nog te horen dat de bijbel was geschreven onder auspiciën van god, god had de ganzenveer geduwd.
Ik weet dat het zo in de bijbel staat maar dit is een kringetje, eerst zeg je dat Sinterklaas bestaat en dan ga je er ook nog in geloven.
Daarom is het ook zo moeilijk om je opgelegde zelf gemaakte kringetje te doorbreken.
Sorry lieve mensen begrijp mij niet verkeerd, de bijbel is voor mij een waardevol boek, en het meest esoterische boek zonder lawaai dat ooit met een ganzenveer is geschreven, mits je enig besef hebt dat er nog een andere lees sleutel bestaat.
De eerste sleutel is de sleutel van de emotie.
De tweede sleutel, die van een relativerend bewustzijn.

Deze week waren er toch weer twee mensen aan de deur die God in de aanbieding hadden.

Er ontwikkelde zich toch weer een heel gesprek, ik zei de wereld gaat nog te gronde aan al die oorlogen, de basis van deze oorlogen is heel vaak een kwestie van geloof, de achtergrond van deze ruzies.

Kijk maar naar Syrië het landsleger en de vrijheidsstrijders tegen elkaar, om maar niet te spreken over de 1000 doden door gifgas, wie heeft deze uitgevoerd.

Achter het front hebben nu de christenen en de moslims het met elkaar aan de stok, deze mensen zijn ook verdeeld in Syrië net als overal, zodat ze niet eens aan blok samen kunnen vechten voor hun zogenaamde vrijheid.

In Irak ging het precies zo, toen de Amerikanen vertrokken kregen de onderlinge groeperingen het met elkaar aan de stok en slachten elkaar gewoon af, met de hand op de bijbel of de koran.

In Afghanistan zal bij het terugtrekken van de vredesmissies hetzelfde gebeuren, dat is de traditie het lijkt niet anders te kunnen.

Deze twee mensen die God in de aanbieding hadden zeiden hierop dat in hun geloof het niet gebeurde, ik zei bedoelde u dat uw richting voor tig jaren terug boven op die berg zat en verkondigde dat de wereld verging en dat alleen jullie over zouden blijven.

Hun antwoord was dat ze zich ernstig vergist hadden en daar hadden ze spijt van.

Daarop antwoordde ik, je kunt wel spijt hebben maar tig jaren later komen jullie weer met hetzelfde voorstel, gaan jullie onder de grond zitten, en jullie hadden het weer mis.

Daar kreeg ik geen antwoord op, ik vervolgde, wat blijft er dan nog overeind van jullie beweringen dat jullie de waarheid in pacht hebben en dat is de enige waarheid.

Het is inmiddels zoveel jaren geleden dat de mensen dit vergeten zijn, dat wat jullie mij nu willen verkopen slaat helemaal nergens op, hoe kan ik nu nog enige waarde hechten aan wat jullie vertellen.

Dat je dit nog durft verkondigen, dat jullie het bij het rechte eind hebben dat slaat toch nergens op met zulke gigantische missers in het verleden, je hele betoog is een hersenspoeling vanuit jullie organisatie.

Het gaat waarschijnlijk wederom net als bij alle religies niet om God of de bijbel, maar om  zieltjes winnen voor eigen parochie.

Hierop kreeg ik weer geen antwoord, er werd gezegd dat ze moesten vertrekken om op tijd in Emmeloord te zijn voor een afspraak.

Ik vroeg ze nog binnen om even te kijken op mijn website, God in de aanbieding.

Deze man nam werkelijk de tijd om het door te lezen, ik zei hem dat dit te vinden was op www. bewustzijn.nl bewustzijn met dubbele-n , daarop gingen ze weg.

Deze man zijn leeftijd was naar schatting een jaar of 28, netjes in het pak rechtop lopend strak gezicht echt zo'n bijbelverkoper heel netjes en correct in zijn antwoorden.

Het leek erop dat het leven zelf totaal aan hem voorbij ging, dit is mijn mening, eigenlijk had ik medelijden met ze, ik kon zo zien dat ze erg vast in een overtuiging zaten, er was niets anders, alleen die overtuiging.

Deze man had ook mooie zinnen die hij gebruikte om mij duidelijk te maken van de vergissing op de Berg en onder de grond.

Waarop ik zei dit zijn niet jouw zinnen deze heb je geleerd van je organisatie om op een slimme manier duidelijk te maken dat jullie buiten schot blijven.


Het is ook wel bekend dat als mensen uit die overtuiging stappen, door een of andere strubbeling, deze mensen dan gedeprogrammeerd moeten worden, een therapie van jaren.


Ik moest er steeds over nadenken, daarbij niet vergeten dat mijn eigen worsteling van zo'n slordige vijf jaar die ik nodig was om erachter te komen hoe het in elkaar zat.

Om de onwaarheid van de waarheid te scheidden wat betreft de religies.

Een werkelijke worsteling, ik zat er toch redelijk diep in, ik was er echt van overtuigd dat dit alles de waarheid was.

Door de verschillende religies naast elkaar te leggen, de meeste van deze bekende religies, zijn allemaal afkomstig uit die ene en diezelfde bijbel.

Dat is op zich al verbijsterend, in een andere uitleg wordt er gezegd er zijn vele wegen die naar Rome leiden, aan mijn hoela, als je daar genoegen mee neemt ben je te lui om er over na te denken.

Er over nadenken of je de goede bijbel hebt is op zich al een zonde, je mag er niet aan twijfelen, natuurlijk zegt iedereen ik twijfel wel eens, in de grijze massa wordt er getwijfeld,  wat een onzin, heeft niets met waarheid te maken.

Door toch weer het vraagteken te plaatsen en het te onderzoeken, een van die ontdekkingen was, dat ik het op zijn minst vreemd vond, als de opvoeders een bepaald geloof hadden dat de nakomelingen hetzelfde geloof zich eigen hadden gemaakt, dat was in elke religie het geval, zelfs met de andere richting in die zelfde religie.

Het kwam ook duidelijk tot uitdrukking als ik dit voorlegde aan mensen die zelf een of andere religie hadden, er was nooit enige echte reactie op mijn vragen, of de bijbel werd geciteerd.

Mijn vraag werd nooit rechtstreeks beantwoordt.


Dit was voor mij onthutsend, nu begreep ik er niets meer van, vele jaren later werd mij duidelijk hoe dit kwam.

Deze ontdekking zette alles op zijn kop, het heeft jaren geduurd om te beseffen hoe dit mogelijk was, ik ging er toen nog van uit dat ik en de mensen een eigen wil hadden.

Dat wij konden kiezen en dat onze meningen onze eigen zelf overwegende meningen waren.


Zij die de religie de rug toe hadden gekeerd, negen van de 10 keer was hun argument dat wat hem was overkomen niet verenigbaar was met de religie, liever gezegd met de organisatie van die religie.

Om god de deur uit te doen was vele malen moeilijker, er bleef altijd iets over, van er is toch nog wel iets maar ik weet niet precies wat.

Totale afstand doen zoals bij mij het geval is, ben ik nog niet tegengekomen.

Het valt ook niet mee, als het een beetje strenge religie is dan word je de familie uitgezet, in andere religies moet je je zelfs onvindbaar maken anders krijg je het mes op de keel.

Er worden echt moorden om gepleegd in deze zogenaamde beschaafde wereld, ons kleine Nederland.

Het valt niet mee om god de deur uit te doen, om daar inzicht in te krijgen, je weet maar nooit als ik straks dood ga, kom ik de poort niet in, allemaal ongegronde angst.

Het is ook niet makkelijk als je eigen omgeving een door godverlaten omgeving wordt, een harde noot die je moet kraken.

Toch is dit de enige manier om de vrijheid van geen God te kunnen proeven, deze vrijheid is geweldig, mits geen God door inzicht is ontstaan, en niet door een mening van jou kant omdat dit of dat niet kan, bijvoorbeeld een god zou dit nooit doen.


Deze mensen die aan de deur waren vroegen ook nog aan mij, meneer als uw overtuiging ongegrond is, dat er toch een God bestaat, wat doe je dan als je voor de poort staat, mijn antwoord was dat mijn overtuiging geen overtuiging was maar inzicht, als ik het toch mis heb dan mag straks mijn kop eraf dat neem ik op de koop toe.

Een overtuiging heeft consequenties, een werkelijk inzicht in het feit zelf heeft nooit consequenties.

Op dit laatste kreeg ik weer geen antwoord.


Deze mensen hebben zelf absoluut geen eigen mening, het wordt hun dan ook geleerd om geen mening te hebben dat is de indoctrinatie van hun geloof.


Iemand zei eens tegen mij, dat wat u zegt is ook een geloof, hoe dat zo vroeg ik, uw geloof is dat u niet gelooft.

Hier moest ik toch diep over nadenken, het leek toch dat hij gelijk had, dit is alleen aan de orde als je om een reden niet meer gelooft, maar als je niet meer gelooft vanuit inzicht vanuit besef dan is dat niet zo.


Dit is toch weer het bekende cirkeltje, eerst maak je kinderen wijs dat Sinterklaas bestaat, jaren later vertel je ze dat het niet waar is, het resultaat hiervan is nooit dat je later nog gelooft dat Sinterklaas niet bestaat, omdat je begrepen hebt hoe het werkelijk is.


Deze truc wordt ook in de bijbel gebruikt, door te schrijven dat de bijbel onder auspiciën van God is geschreven.

De meeste mensen kunnen deze regel niet beseffen, dat dit er alleen maar staat omdat de bedoeling van de bijbel is om alle mensen met de neuzen dezelfde kant op te krijgen, wat helaas niet gelukt is.


Dit is voor mij ook van toepassing op God, omdat ik ook besef hoe dit allemaal heeft kunnen gebeuren, inzicht in de religie zelf, dat mensen niet leven kunnen zonder een God, het is heel erg moeilijk om niet te geloven waar dan ook in.

Dit kun je ook zien in de politieke partijen, de meesten geloven in een of ander partij omdat hun eigen mening enigszins parallel loopt met wat de partij uitdraagt, hier gaat het wederom niet wat de partij vindt maar wat jij vindt, hoeveel winst valt er te halen.

Dan wordt mij wel eens verteld als je niet stemt heb je geen recht van spreken, dit is natuurlijk louter onzin, als je ziet welke strijd er onderling wordt gevoerd als je daar een beetje besef van hebt stop je onmiddellijk met stemmen dan wil je je waardevolle stem niet meer verspillen aan die onzin.


Als ik dat dan zeg komt er onmiddellijk één maar, als wij niet stemmen hoe moet het dan, dan heb je niet begrepen wat zich er in het torentje afspeelt, daar gaat het evengoed om winst en nergens anders om.

Als je dat niet doorziet moet je gewoon blijven stemmen, anders misschien even met de handen in het haar om je vanzelfsprekendheid of je gewoonte weg te werken.


Of God of de bijbel of wat dan ook waar of niet waar is is eigenlijk helemaal niet van belang, iedereen kent de zin wat u niet wilt dat u geschiedt doe dat ook een ander niet, dan kun je honderden keren bidden of naar een of andere kerk gaan het maakt geen verschil als je deze regel niet toepast blijft er oorlog in uzelf, en buiten uzelf.

Als de oorlog in uzelf is gestopt, hoe vreemd dit ook klinkt, dan is de oorlog buiten u ook gestopt.

Om dit te kunnen ervaren moet wel eerst uw eigen oorlog gestopt zijn, u kunt dit niet veronderstellen hoe dat is.


Hieronder enkele fragmenten uit WikipediA wat zij over de bijbel schrijft.


Hoewel de Bijbel bestaat uit een grote verzameling losse geschriften van diverse auteurs, wordt de Bijbel binnen sommige Christelijke stromingen als geheel beschouwd als de door God geopenbaarde waarheid, oftewel het "onfeilbare Woord van God" aangezien alle auteurs direct zijn geïnspireerd door God. De kerken in het christendom hanteren zonder uitzondering deze zienswijze. Los daarvan staat de vraag in welke mate de Bijbel letterlijk gelezen moet worden. Binnen de rooms-katholieke Kerk bestaat van oudsher naast de Bijbel ook de Traditie, die het Woord van God duidt. Al in de oudheid werden Bijbelteksten daarom ook allegorisch geduid. Binnen het protestantisme werd daarentegen het sola scriptura-principe (wat betekent dat alleen de Bijbel gezag en autoriteit heeft) ontwikkeld, waardoor er geen legitieme interpreterende instantie voor de Bijbel meer kon bestaan, maar de legitimiteit in de Bijbel zelf werd gelegd. Orthodoxe protestanten neigen naar een letterlijke tekstgetrouwe lezing, terwijl vrijzinnige protestanten de Bijbel juist meer allegorisch interpreteren.


Val niet van je stoel af door dit te lezen, ze hebben allemaal hun eigen mening, zou die mening dan ook door God geïnspireerd zijn?

Dit is geen sarcastisch schrijven van mij, ik mag dit schrijven omdat ik dat inzicht heb.

Als u werkelijk inzicht heeft in iets, hoeft u dit inzicht ook nooit meer te verdedigen, er valt niets te verdedigen.

Omdat het in dat echte inzicht, waarover u besef heeft, is opgelost, is niet meer in u aanwezig, is verdwenen, de grijze cellen zijn op dat gebied schoon gemaakt en zijn leeg, dit is het kenmerk van een werkelijk inzicht.